DERS ADI

: PSİKOLOJİK DANIŞMADA MESLEK ETİĞİ VE DEĞERLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5132 PSİKOLOJİK DANIŞMADA MESLEK ETİĞİ VE DEĞERLER SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Etik prensiplerin ve sınırların neler olduğunu öğretme, pdr sürecinde değerlerin ve kültürel farklılıkların etkisini öğretme, kişisel ve mesleki farkındalık ve sorunluluk geliştirme, psikolojik danışma, düşünme ve problem çözme beceri repertuarını geliştirme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Değerlerin, ahlaki inançların psikolojik danışma sürecindeki rolünü anlama ve açıklayabilme ve. psikolojk danışma sürecine ilişkin etik farkındalık geliştirme
2   Psikolojik danışmada etik prensipleri ve ilkeleri tanımlayabilme
3   Etik ve kritik düşünme geliştirme ve etik sınırları ve ihlalleri ayırtedebilme
4   Problem çözme becerilerini ve karar verme beceri repertuarını geliştirme
5   Kişilik gelişimini destekleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etkili psikolojik danışman özellikleri, değerler ve kişisel etik
2 Temel kavramlar ve kuramlar
3 Dünyada pdr etiği
4 Türkiyede pdr etiği
5 Yeterlilik ve bir insan olarak terapist
6 Öz bakım stratejileri ve profesyonel bir iyi niyet geliştirme
7 Etik karar verme ve problem çözme
8 Arasınav
9 Gizlilik
10 Çok yönlü ilişkiler, diğer sınırlar ve ihlalleri
11 Kültür, ortam ve bireysel farklılıklar
12 Tehlikeli danışanlar ve riskler
13 Mesleki ve Yasal konular
14 Çokkültürlü danışma ve süpervizyonda etik
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Meslek etiği ve yasal konular, F. Ebru İkiz ( Editör), Lisans yayıncılık , 2017
Ethics in Psychotherapy and Counseling: A Practical Guide, Kenneth S. Pope & Melba J. T. Vasquez
Standarts and Ethics For Counselling in Action, Tim Bond.
Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik, İnayet Aydın, Pegem Akademi Yayınları, 2010
Psikologlar İçin Pratik Etik Pozitif Yaklaşım, Samuel Knapp & Leon D. Vande Creek,Mentis Yayıncılık, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, araştırma, makale inceleme ve seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, araştırma, quiz, seminer

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale inceleme, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

dönem ders programına göre belirlenir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Vize sınavına hazırlık 1 25 25
Final sınavına hazırlık 1 25 25
Vize sınavı 1 1 1
Final sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111331551
ÖK.2111331551
ÖK.3111331551
ÖK.4111331551
ÖK.5111331551