DERS ADI

: LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLER İÇİN AKADEMİK YAZMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBE 6030 LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLER İÇİN AKADEMİK YAZMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora
Resim - İş Öğretmenliği Doktora
Eğitim Teknolojileri Doktora
Eğitim Programları ve Öğretim Doktora
İngilizce Öğretmenliği Doktora
Fransızca Öğretmenliği Doktora
Sınıf Öğretmenliği Doktora
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora
Özel Eğitim Doktora
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora
Matematik Öğretmenliği Doktora
Kimya Öğretmenliği Doktora
Tarih Öğretmenliği Doktora
Fizik Öğretmenliği Doktora
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora
Müzik Öğretmenliği Doktora
Eğitim Yönetimi ve Deneticiliği Doktora
Fen Bilgisi Öğretmenliği Doktora
Biyoloji Öğretmenliği Doktora
Türkçe Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilere İngilizcede akademik ve profesyonel anlamda bir yazma eğitimi sunmaktır. Ders içi sunumlarla, tartışmalarla, okuma ve alıştırmalarla, haftalık akran değerlendirmeleriyle lisansüstü öğrencilerin akademik yazma ve kritik etme becerilerinin geliştirilmesi ve akademik hayatta başarılarının artırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştirel ve araştırma yazıları yazabilme becerileri geliştirme.
2   Düzenleme ve düzeltme becerileri edinme.
3   Etkin okuma becerileri kazanma.
4   Akademik yazım kurallarını öğrenme.
5   Akademik yazımı çalışmalarında kullanma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İyi bir sunum nasıl yapılır
2 Etkin okuma
3 Akademik yazmaya giriş
4 Disiplinler arası akademik yazma farklılıkları
5 Eleştirel (kritik) bir yazı yazma
6 Paragraf oluşturma
7 Veri yorumlamaları
8 Ara sınav
9 Çalışmanın stili hakkında karar verme
10 Araştırma makalelerinde `giriş yazımı
11 Araştırma makalelerinde `yöntem yazımı
12 Araştırma makalelerinde `bulgu ve `tartışma yazımı
13 Araştırma makalelerinde `sonuç yazımı
14 Öğrenilen becerilerin birleştirilerek bütün bir araştırma makalesi yazımında kullanımı
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. John M. Swales and Christine B. Feak, (2nd ed.). Ann Arbor: The University of Michigan Press, (2004), (117 pp), ISBN 0-472-08857-2 (pp. ixş331), ISBN 0-472-08856-4.
2. İlgili literatür.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınıf içi okuma ve yazma ve konuşma çalışmaları, araştırma ve tartışma, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınıf içi çalışma ve tartışmalara katılım, ödevler, bitmiş halde bütün bir araştırma makalesi yazılması ve teslimi

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Final

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.sahince@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1151111111
ÖK.2151111111
ÖK.3151111111
ÖK.4151111111
ÖK.5151111111