DERS ADI

: ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6000 ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

: Öğrencilerin ergenlerle danışma yaparken kullanılabilecekleri farklı teknik ve araçları öğrenmeleri ve ergenlik döneminde yaşanan güçküller ile ilgili bir bakış açısı geliştirmeleri bu dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   21. yüzyılda okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonunu anlama,
2   Okullarda, okul psikolojik danışmanlarının rolleri hakında bilgi sahibi olmaları ve var olan bilgilerini geliştirmeleri,
3   Okullarda psiko-eğitim programları geliştirmeleri
4   Güvenli ve destekleyici bir okul kültürü oluşturabilmeleri hedeflenmektedir.
5   . Psikolojik danışma tekniklerini ve kuramlarını okul ortamında kullanmaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. yy da okul psikolojik danışmanlığının yeni vizyonu
2 21.yy da okullarda psikolojik danışma programları
3 Okullarda psikolojik danışma uygulamaları
4 Lider olarak okul psikolojik danışmanları
5 Konsultant olarak okul psikolojik danışmanları
6 Koordinatör, İş birlikçi ve kaynak yöneticisi olarak okul psikolojik danışmanları
7 Kapsamlı okul psikolojik danışmanlığı
8 Ara sınav
9 Okullarda mesleki/kariyer gelişimi ile ilgili psiko-eğitim programları
10 Okullarda akademik gelişim ile ilgili psiko-eğitim programları
11 Okullarda kişisel/sosyal gelişim ile ilgili psiko-eğitim programları
12 Destekleyici ve güvenli bir okul kültürü yaratılmasında okul psikolojik danışmanının rolü
13 Okulda psikolojik danışmada vaka çalışmaları I
14 Okulda psikolojik danışmada vaka çalışmaları II
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dahir, C.A., Stone, C. (2012). The Transformed school counselor (2nd Ed.). USA: Brooks/Cole
Dimmitt, C.L., Carey, J.C., Hatch, P.A. (2007). Evidence-based school counseling: make a difference with data-driven practices. UK: Crovin Press
Golden, L.B., Henderson, P. (2007). Case studies in school counselinf. USA: Pearson.
Sciarra, D.T: (2003). School counseling: foundations and contemporary issues. USA: Brooks/Cole

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatma, tartışma, ve vaka incelemesi gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555533555
ÖK.2555533555
ÖK.3555533555
ÖK.4333445555
ÖK.5333445555