DERS ADI

: KİŞİLER ARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜNDE "ARABULUCULUK"

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 6038 KİŞİLER ARASI ÇATIŞMA ÇÖZÜMÜNDE "ARABULUCULUK" SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bir çatışma çözüm yolu olarak arabuluculuğu öğrencilere öğretmek ve beceri olarak kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası çatışmaların doğasını anlayabilme
2   Arabuluculuğun temelleri anlayabilme,
3   Arabuluculuk modelleri ve kuramsal temellerini anlayabilme
4   Çatışma çözüm stratejisi olarak arabuluculuğu anlayabilme,
5   Arabuluculuk sürecini anlayabilme: arabuluculuğa hazırlık; Arabuluculuğa başlama, Bilgi toplama ve sorgulama; Özel görüşme; Arabuluculuğun sonlandırılması; Arabuluculukta yansızlık; Arabuluculuk sürecinde güven oluşturmak
6   Arabuluculuğu kişiler arası çatışmalara uygulayabilme
7   Anlaşma metnini yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası çatışmaların doğasını anlama
2 Arabuluculuğun temelleri
3 Arabuluculuk modelleri ve kuramsal temelleri
4 Çatışma çözüm stratejisi olarak arabuluculuğun anlaşılması
5 Arabuluculuk sürecinin anlaşılması
6 Arabuluculuğa hazırlık; Arabuluculuğa başlama
7 Bilgi toplama ve sorgulama; Özel görüşme
8 Vize
9 Arabuluculuğun sonlandırılması; Arabuluculukta yansızlık; Arabuluculuk sürecinde güven oluşturma
10 Arabuluculuğun kişiler arası çatışmalara uygulanması
11 Arabuluculuk uygulamaları
12 Arabuluculuk uygulamaları
13 Arabuluculuk uygulamaları
14 Anlaşmanın yazılması
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
2. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
3. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
4. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
5. Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555
ÖK.7555555555