DERS ADI

: GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5547 GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Girişimcilik ve yenilik yönetimi konusundaki temel kavram ve konuları öğrenerek, pdr alanında girişimci ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmelerine, bu doğrultuda motivasyon geliştirmelerine katkı sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Girişimcilik ve yenilik yönetiminin anlam ve önemini bilir.
2   Girişimciliği kavrayış yeteneklerini geliştirir.
3   Girişimci için gerekli olan bilgi ve donanımlar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Psikolojik danışma ve rehberlik alanına yaratıcı ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
5   Yenilik yönetimi için motivasyon ve karar verme becerileri geliştirir
6   Girişim ve yenilik ihtiyaç ve fırsatlarının tespiti, proje planına dönüştürülmesi ve uygulamaya alınması konusunda beceriler kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilikte temel kavramlar ve kapsamı
2 Girişimci özellikleri ve temel fonksiyonları
3 Girişimciliği etkileyen faktörler
4 Girişimciliği engelleyen faktörler
5 Motivasyon ve karar verme becerileri
6 Kendini bilme ve tanıma
7 Yenilikçi( inovatif ) düşünme
8 Arasınav
9 Girişimcilik ve yenilik yönetimi kuramları
10 Girişimcilik ve yenilik yönetimi türleri
11 İnnovatif psikolojik danışma yaklaşımları
12 İnnovatif psikolojik danışma yaklaşımları
13 İnnovatif psikolojik danışma becerileri ve uygulamaları
14 Grup proje çalışmaları seminer sunumu
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

H.Tutar ve F.Altınbayrak (2013) Girişimcilik: Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci, Detay Yayıncılık.
J.Bessant ve J. Tidd (2011) Innovation and Entrepreneurship 2.ed. John Wiley&Sons.
Gary Collins (1994). Innovative approaches to counseling, Thomas Nelson Incorporated
Robert K. Conyne, Ellen Piel Cook (2004).Ecological Counseling: An Innovative Approach to Conceptualizing Person-Environment Interaction, Amer Counseling Assn
Paul Greene (2006) FDNY Crisis Counseling: Innovative Responses to 9/11 Firefighters, Families, and Communities, Wiley.
Frank R. DiSilvestro, Recent innovative practices in counseling and guidance by state departments of education http://www.google.com.tr/search hl=tr&tbo=p&tbm=bks&q=inauthor:%22Indiana.+Dept.+of+Public+Instruction%22

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, grup çalışması, seminer ve araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sokratik yöntem, soru-cevap, araştırma yapma, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14222354255
ÖK.24222354255
ÖK.34222354255
ÖK.44222354255
ÖK.54222354255
ÖK.64222354255