DERS ADI

: OKUL ÖNCESİNDE REHBERLİK UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5519 OKUL ÖNCESİNDE REHBERLİK UYGULAMALARI ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞÜHEDA ÖZBEN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilere, okulöncesi çocuğuna rehberlik ve danışmanlığın nasıl yapılabileceğini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesi çocuğunun gelişim özellikleri ve çocuğu tanıma tekniklerinin öğrenilmesi,
2   Okulöncesi dönemde alışkanlık, sosyal beceri, özgüven eğitimi ve problem çözme etkinliklerine ulaşma,
3   Alışkanlık bozuklukları ve çözüm yolları ile ilgili görüş kazanma,
4   Anababa yoksunluğunun ve medyanın çocukların gelişimine olan etkilerinin değerlendirilmesi,
5   Dürtüsellik, hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı olan çocukları tanıma,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okulöncesinde rehberliğin amaçları ve ilkeleri, Çocuğu tanıma teknikleri,
2 Okulöncesi çocuğunun gelişim özellikleri,
3 Çocukla iletişim,
4 Alışkanlık eğitimi,
5 Sosyal beceri ve özgüven eğitimi etkinlikleri,
6 Problem çözme etkinlikleri,
7 Terapi uygulanan çocuklar için etkinlikler,
8 Ara sınav
9 Alışkanlık bozuklukları ve çözüm yolları: Parmak emme, tırnak yeme, altını ıslatma,dışkı kaçırma, Yeme problemleri,
10 Oyun terapisi ve sanat etkinlikleri,
11 Sosyal olmayan davranışlar, dürtüsellik
12 Hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı,
13 Aşırı bağımlılık, masturbasyon,
14 Boşanma ve çocuk, anababa yoksunluğunun etkileri,
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dennison, S. T. ve Connie K. G. Çev. Oya Sorias, Terapi uygulanan çocuklar için aktiviteler. İzmir Ege Üniversitesi Yayınları.
Frosiha, B., Penelope, E. ve Grenoble, B.(1988). Creating a good self-image in your child, Chicago: Contemporary Books.
Kişisel E. ve Yıldırım, S.,M. (1983). Bilişsel Etkinlikler.M.E.B. İstanbul : M.E.B.yayınları.
Lillard, P. (1972). Montessori a modern approach, New York : Schocken Books.
Schaefer ,E.C. ve Howard L. M. (1994) Çocuklarda Yaygın Olarak Görülen Sorunlar Nedenleri ve Çözüm Yolları çev.Nagehan Büküşoğlu Nesrin Aykaş, Mehmet Çoban, İzmir Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Sükan Z. (1983).Okulöncesi Etkinlikleri, İstanbul: M.E.B.Yayınları
Ulcay,S. (1983).Okulöncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurumlarında Yıllık Program, İstanbul: M.E.B. Yayınları.
Yeşilyaprak, B. (2000).Eğitimde Rehberlik Hizmetleri , Ankara: Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suheda.ozben@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15255555555
ÖK.25255555555
ÖK.35255555555
ÖK.45255555555
ÖK.55255555555