Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
İzmirde mimarlık eğitimi ilk kez 1963 yılında Bucada kurulan Ege Özel Mimarlık Mühendislik Yüksek Okulunda verilmeye başlanmıştır. Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi 3 Temmuz 1992 de kurulmuştur. Ancak Fakültenin ilk kuruluşu ve Alsancaktaki binada faaliyete başlaması 1971 yılına kadar uzanmaktadır. Fakülte Eylül 2004de Buca Tınaztepe Kaynaklar yerleşkesindeki yeni binasına taşınmış bulunmaktadır. |
Kazanılan Derece |
Şehir ve Bölge Planlama, Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
Birinci Düzey ( Lisans Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Lise diploması, ülke genelinde yapılan Öğrenci Seçme Sınavı sonucu yerleştirme. İsteyen öğrencilere kontenjan dahilinde bir yıl süreli yabancı dil hazırlık programı uygulanır. Yabancı dil hazırlık programı süresi, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dahil değildir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Üniversite düzeyinde uygulanan genel kuralların dışında programa özel koşul bulunmamaktadır. Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Öğrencinin, öğretimini başarı ile bitirerek diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının en az 2.00 olması, toplam 240 AKTSyi tamamlaması, tüm derslerden başarılı olması, kentsel araştırma stajı (20 işgünü - 4 hafta) ve büro stajını (20 iş günü 4 hafta) başarıyla tamamlamış olması gerekmektedir. Bölümümüzde bağıl not sistemine göre değerlendirme yapılmaktadır. (İlgili yönetmelik maddeleri: Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları Madde- 33e 3, Madde 17) |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Programın amacı, insana, doğaya ve kültürel süreçlere duyarlı ve mesleki bilgi ve beceri sahibi, meslek etiği bulunan nitelikli insanlar ve şehir plancıları yetiştirmek ve bir yandan da mevcut ekonomik, sosyal ve kültürel pratiklerin kavranmasını sağlayarak potansiyellerden hareketle yeni seçeneklerin geliştirilmesini sağlamaktır. Bu amaçla, programda kentsel tasarım, şehir planlama, matematik, ekonomi, sosyoloji, istatistik, bilgisayar, hukuk, ekoloji, şehir coğrafyası, yerleşmeler tarihi, ulaşım, şehir yönetimi, mimarlık bilgisi, altyapı, kentsel koruma ve yenilemeye ilişkin dersler verilmektedir. Dersler, modern eğitim araç-gereçleri ile desteklenmektedir. Bölümümüzde tam zamanlı ve gündüz eğitimi verilmekte olup öğretim dili Türkçedir. Proje ağırlıklı bir ders programına sahiptir ve eğitim programı stajlarla desteklenir. Proje derslerinde üretilen çalışmalar derinlemesine araştırma sürecini kapsar, elde edilen veriler doğrultusunda ders kapsamında öğrenciler tarafından üretilen bilgi proje çalışmalarında doğrudan kullanılır. Proje dersleri stüdyo çalışması şeklinde yürütülmekte ve dönem sonu projeler jüri sistemi ile değerlendirilmektedir. Bölümde, eğitimin niteliği gereği proje derslerinde öğrenci ile birebir ilişki kurulabilmekte ve böylece pratik oluşturma aşamasında her öğrenciyle tartışarak bireysel bazda farklı seçenekler üretilebilmektedir. Döner Sermaye ve Araştırma Projeleri yoluyla bir yandan kuram-pratik bütünleşmesi sağlanabilmekte, öte yandan oluşturulan bilgi birikimi deneyime dönüştürülebilmektedir. Meslek alanı itibarı ile disiplinler arası bir yapıya sahiptir ve bu da bölüm eğitim programına yansımaktadır. Hızlı kentleşmenin yarattığı mekânsal çevrelerin yaşanabilir çevrelere dönüştürülmesine ve mevcut mekânsal işleyiş karşısına alternatif çözüm biçimlerinin üretilmesine katkı sağlar. Mevcut, ekonomik, sosyal ve kültürel pratiklerin kavranması, öte yandan potansiyellerden hareketle yeni seçeneklerin geliştirilmesi yönünde bir eğitim sunar. İnsana, doğaya ve kültürel süreçlere duyarlı ve mesleki bilgi ve beceri sahibi, meslek etiği bulunan nitelikli insanlar ve şehir plancıları yetiştirir. Kentsel sistemin işleyişini ortaya çıkarmaya, sorunların hangi süreçlerle ilgili olduğunu anlamaya ve incinebilir toplum kesimlerinin daha adil yaşam koşullarına kavuşabilmesinde mekâna dair ipuçlarının ortaya konulmasına yönelik araştırmalar yapar. Kente ilişkin bilgi üretmekte ve bu bilgiyi ilgili kurum, kuruluşlara ve topluma ulaştırabilmektedir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Program mezunları kamu ve özel sektörde çalışmaktadır. Mezunların istihdam profili ile ilgili bilgiye ulaşılamamaktadır. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
İkinci düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ. Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Mimarlık Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Öğrencinin, öğretimini başarı ile bitirerek diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının en az 2.00 olması, toplam 240 AKTSyi tamamlaması, tüm derslerden başarılı olması, 20 iş günü süreli kentsel araştırma stajı ve 20 iş günü süreli büro stajını başarıyla tamamlamış olması gerekmektedir. Bölümümüzde bağıl not sistemine göre değerlendirme yapılmaktadır. (İlgili yönetmelik maddeleri: Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları Madde- 33e 3, Madde 17) |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Prof.Dr. Sezai GÖKSU |